ICA-konceptet bygger på en idé om att kombinera det bästa av två världar – lokalt entreprenörskap och stordriftsfördelar.
ICA-idéns främsta styrka är det lokala entreprenörskapet med fria handlare som känner sin lokala marknad och har ett starkt lokalt samhällsengagemang.
UTMANINGEN
ICA-handlarnas Förbund (handlarnas medlemsorganisation) ville skapa ett verktyg för sina handlare som stödjer och främjar en positiv utveckling både vad det gäller lönsamhet, konkurrenskraft samt högt kundförtroende.
LÖSNINGEN
Lösningen blev ett skräddarsytt benchmarkingsystem, Beslutsstödsbanken, som erbjuder handlarna en unik möjlighet att ligga steget före. ICA-handlarna kan nämligen jämföra sin butik med liknande butiker med syfte att hitta förbättringsområden och därmed kunna öka lönsamheten!
Inloggning i appen sker säkert med mobilt BankID och det är bara handlaren som ser den egna butikens siffror, både försäljnings- och bokslutsdata.
Genom Beslutsstödsbanken spar handlarna tid, ökar sin marginal och får ännu bättre koll!
Läs mer: Klicka här!